آمار مطالب

کل مطالب : 494
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2015
باردید دیروز : 204
بازدید هفته : 2796
بازدید ماه : 12010
بازدید سال : 28865
بازدید کلی : 463406

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بلاگ و آدرس iloveyouiran.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : دانلود فیلم و سریال آهنگ با لینک مستقیم
تاریخ : یک شنبه 14 مهر 1398
نظرات

 

دلیل نام گذاری عقیق شجر

عقیق شجر و یا دندریت به گروهی از عقیقهای سفید یا کبود و در برخی از انواع یمنی سرخ گفته میشود که رگه هایی اغلب به رنگ قهوه ای یا مشکی و به شکل درخت و مناظر طبیعت و گاهی تا حدودی شبیه به حیوانات در آن به چشم میخورد. پیشینیان عقیده داشتند که عقیق شجر در اثر رعد و برق تصویری از محیط پیرامون را در خود نگه میدارد و در واقع نقشی همانند نگاتیو عکاسی دارد و بسته به محل قرار گیری عقیق منظره ای متفاوت در آن خلق می شود ولی در واقع عمده علت پیدایش این سنگ ، رشد ساختار دندریتی اکسید منگنز در داخل سنگ عقیق به هنگام تبلور میباشد.

 

انگشتر عقیق شجر چگونه ایجاد میشود ؟

شرایط تشکیل بدین نحو است که دی اکسید منگنز Mno۲ و دی اکسید سیلیسیم Sio۲ در Ph های نزدیک به هم متبلور میشوند ولی تبلور و انجماد کریستالی دی اکسید منگنز کمی سریعتر از شبکه کریستالی سیلیس میباشد. به عبارت دیگر هنگامی که کریستال سیلیس به صورت ژله ای وجود دارد ، دی اکسید منگنز به صورت دندریتی رشد کرده و متبلور میشود و بعد از آن ساختار ژله ای سیلیس منجمد میشود و این تاخیر زمانی تبلور بین دو ساختار میباشد که باعث ایجاد و تثبیت این اشکال داخل کانی میشود.در مرتبه بعد نگین تراش با تشخیص مسیر و لایه تصویر ، به تراش نگین اقدام میکند و اینجاست که ذوق هنرمندِ جواهرتراش در هویت بخشی به اشکال نقش سازنده ای دارد.

 

عقیق شجری از معادن مختلفی در کشورهای ایران ، برزیل ،ایالات متحده وهند استخراج می شود که معروف ترین و با کیفیت ترین نوع آن برای خراسان جنوبی می باشد همچنین قیمت انگشتر شجر به وضوح و تشابه نقش و همچنین اندازه نگین بستگی دارد و در قیمت گزاری نگین عقیق شجر، سلیقه فروشنده و ذوق خریدار حرف اول را میزند.

برای خرید انگشترهای شجر خاص با منظره فوق العاده و بی نظیر فقط کافیه به سایت آرازجواهر به آدرس www.arazjavaher.com مراجعه کنید.

 


ویژگی فیزیکی عقیق

 

عقیق از اقسام کوارتز است که طبق جدول سختی‌‌شناسی کانی‌های معدنی موهس سختی معادل ۷ دارد. بین کانی‌‌ها الماس با سختی ۱۰ بالا‌ترین درجه سختی را دارد و مقاوم‌‌ترین به‌شمار می‌رود و عقیق اصل با ۳درجه اختلاف نسبت به الماس، سختی مناسبی دارد.

 

انگشتر عقیق در رنگ های قرمز، زرد، خاکستری مایل به آبی و سفید یافت می شود.

سنگ عقیق در کشورهایی هم چون یمن، هندوستان، ایران، چین یافت میشود

که بهترین نوع عقیق که استفاده آن نیز از طرف ائمه بسیار توصیه شده است عقیق یمن هست

که معدن آن درمنطقه جنوبی شهر صنعان می باشد

خواص و فواید

عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید، به ویژه برای زنان، بسیار مفید و موثر است. هم چنین برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آن ها بسیار مفید است و هم چنین عقیق برای تعالی روحی و شادابی و آرامش آن و بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی های روحی بسیار موثر است .

 

ب)فواید سنگ عقیق

1.فقرزدایی

حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: «العجب کلّ العجب من یدٍ فیها فصّ عقیقٌ، کیف تخلوا من الدّنانیر و الدّراهم...؛ (14) از دستی که در آن عقیق باشد، بسیار عجیب است که چگونه از درهم و دینار (پول) خالی باشد...».
و حضرت رضا (علیه السلام) فرمود: «العقیق ینفی الفقر و لبس العقیق ینفی النّفاق؛ (15) عقیق، فقر را از بین می برد و پوشیدن (و دست کردن) عقیق، نفاق را دور می کند».
نیز فرمود: «کسی که انگشتری با نگین عقیق در دست کند، فقیر نمی شود».
 

حضرت زهرا (علیها السلام) از پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) نقل نموده است که فرمود: «من تختّم بالعقیق لم یزل یری خیراً؛(24) کسی که عقیق در دست کند، همیشه خیر و خوبی می بیند».

 

معراج و کوه عقیق

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) در خصوص شب معراج می فرماید: «دنوت من ربّی، فکنت منه کقاب قوسین او ادنی و کلّمنی بین جبلی العقیق؛ (10) آن قدر به پروردگارم نزدیک شدم که نزدیک تر از آن قابل تصور نیست. خداوند در آنجا با من بین دو کوه عقیق سخن گفت».
 

فروغی دیگر

برای استخاره نیز سفارش شده با دستی که انگشتر عقیق در آن است، این عمل انجام گیرد.(11)

انگشتری که امام علی (علیه السلام) به فقیر داد، انگشتر عقیق قرمز بود.(12) همچنین سفارش شده است که روی نگین عقیق، اسم خداوند و اسامی چهارده معصوم (علیهم السلام) حک گردد و در دهان میّت گذاشته شود.

 

انگشتر عقیق و استجابت دعا

در ارشاد القلوب آمده است: سزاوار است از براى کسى که دعا می کند پاک و رو به قبله باشد و یکى از آداب دعا این است که در مکان هاى شریفه و در اوقات شریفه و بعد از نماز باشد و در دستش انگشتر عقیق باشد. روایت شده دستى که در آن انگشتر عقیق باشد دعایش رد نمی شود و فرمود: دستى بسوى آسمان بلند نمی شود که دوست‏تر باشد در نزد خدا از دستى که در آن عقیق است و آن عقیق امان است در سفر

و حضرت رسول فرمود: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هفتاد رکعت بدون انگشتر عقیق و فرمود: عقیق اولین گوهرى است که اقرار به یگانگى خدا و نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و ولایت على علیه السلام کرد و خدا مقدر فرمود: هر دستى که در آن انگشتر عقیق باشد و به دعا بلند شود آن را رد نکند و آن را عذاب نکند.

 

 

عقیق را از چه کسی تهیه کنیم

با توجه به اینکه امروزه عقیق های مختلفی از سرتاسر دنیا وارد بازار می شودکه اکثریت آن ها رنگ شده هستن کار خرید برای مشتریان بسیار سخت میشود . توصیه ما به مشتریان عزیز این است که برای اینکه بدانید عقیقی که می‌خرید اصل است یا نه به مغازه ی یا فردی مراجعه کنید که روی او شناخت دارید و مطمئن هستید خودش هم شناخت خوبی درباره سنگ ها داره و در آخر نگین را به شرط و ضمانت و از فرد مطمئن خریداری کنید.

جهت خرید انگشتر های کمیاب عقیق یمن کافیست به وبسایت آرازجواهر به آدرس www.arazjavaher.com مراجعه کنید.

 

سنگ فیروزه یکی از نخستین کانی های استخراج شده است.

قدیمی ترین معادن سنگ فیروزه جهان در مصر باستان (تقریبا 7500 سال پیش از میلاد) با شروع حکمرانی اولین سلسه فراعنه شناخته و کشف شده است..

 

ترکیب شیمیایی

 

از نظر شيميايى، يک فسفات هيدراته از مس و آلومينيوم است.

معمولا در مناطق دگرسانى در محل هاى خشک يا بيابانى يافت مى شود.

 

خواص سنگ فیروزه که در روایات آمده است :

  • رفع بی نیازی و دوری فقر
  • ایجاد فرزند مؤثر
  • استجابت دعا
  • فتح و پیروزی
  • دور گرداننده دردها
  • گشایش سینه
  • ازدیاد قوت دل
  • برآورده شدن حاجات
  • یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه این است که، کانی توانمند و حامی افراد است. به ویژه فرض شده است که اسب و سوارکار را از سقوط ناگهانی در امان نگه میدارد. همچنین در زمان مسافرت از شخص حمایت میکند. انگشتر فیروزه باعث شادی و نشاط در افراد غمگین و افسرده میشود و به آنها نیروی لازم برای به انجام رساندن کارهای سخت را با ظرافت و چابکی منتقل میکند.
  •  
  • افزایش اعتماد به نفس یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه می باشد که جرأت لازم برای بیان استدلال هایمان را به طور مختصر و با اطمینان خاطر در کنفرانس ها در ما ایجاد میکند. شخص را در برابر خواب های آشفته و کابوسها حمایت میکند. نیرو و ارتعاشات منفی، مضر و آشفته را از ما دور می کند و حتی میتواند جذب کننده نیروهای مثبت باشد. فیروزه مخصوص چاکرای گردن و گلو (چاکرای پنجم) است

 

خواص معنوی سنگ فیروزه

  • حضرت امام صادق (علیه السلام) در مورد خواص سنگ فیروزه می فرماید فقیر نمی شود دستی که انگشتر فیروزه در آن باشد و نیز رسول خدا می فرماید خداوند دستی که درآن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی گرداند.
  •  
  • محمد کاظم مشهدی در کتاب فصوص، در بیان فضیلت و فواید فیروزه و ثواب آن آورده است: «بدان که فیروزه نگینی است بسیار شریف و در فضیلت و شرافت تالی عقیق و متختم به آن مُثاب و دعای به آن مستجاب است و در تختُم به آن فواید عظیم وارد شده و خواصّ آن به تواتر و تجربه رسیده است».
  • «اسم فیروزه به زبان عربی ظفر است و ظاهر این است که فیروزه از آن مأخوذ و به سبب این که بالخاصیه باعث نصرت و فیروزی است به آن موسوم شده باشد و مراد این نیست که فیروزه را در عربی ظفر می‌نامند و نام فیروزه در عربی به غیر از معرب آن که فیروزج باشد نیست». در کتاب حلیه المتقین در باب آداب و اخلاق اسلامی نوشته شده است: «به سند معتبر از مفضّل بن عمر منقول است: روزی به خدمت حضرت صادق رفتم و انگشتر فیروزه در دست داشتم. فرمود: ای مفضّل! فیروزه سیرگاه دیده‌های مردان و زنان مومن است و دورگردانندهٔ دردهاست. من دوست می‌دارم برای مومن که پنج انگشتر در دست داشته باشد. یاقوت که فاخرترین همه است، عقیق برای ما و اهل بیت خالص‌تر است، فیروزه که چشم را قوّت و سینه را گشایش می‌دهد، قوّت دل را زیاد می‌کند و چون پی کاری رود و آن را در دست کند وقتی برگردد حاجتش برآورده شده است».

 

 

آنچه درباره فیروزه باید بدانید:

فیروزه در کشورهای ایران ، مصر و آمریکا استخراج میشود که مرغوب ترین و گران ترین آن فیروزه نیشابور است.در خراسان یکی از معروف ترین معادن فیروزه در دنیا قرار گرفته و به همین علت، این استان مرکز تراش و معاملات عمده فیروزه در جهان است و فیروزه استخراجی از معادن را در مشهد تراش می دهند و از آن جا به دیگر بازارهای جهانی وارد می کنند.

در تماس با مواد شیمیایی و حتی آرایشی رنگ فیروزه تغییر می کند و جلای آن از بین می رود. بنابراین جواهرات دارای فیروزه را هنگام استفاده از مواد آرایشی و یا استحمام و شست وشو در آورید.

 

برای خرید انگشتر های فیروزه نیشابور اصل کافیست به وبسایت آرازجواهر به آدرس www.arazjavaher.com مراجعه کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 2761
موضوعات مرتبط: آخرین اخبار , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : دانلود فیلم و سریال آهنگ با لینک مستقیم
تاریخ : یک شنبه 14 مهر 1398
نظرات

 

دانلود آهنگ های ایرانی

دانلود گلچین برترین آهنگ جدید پاپ

بهترین آهنگ های فارسی ایرانی سال

شاد و غمگین

دانلود آهنگ های جدید ایرانی

گلچین موزیک های ایرانی

بهترین آهنگ های سال 98

همچنین ببینید : 

دانلود آهنگ ماشین

این پست همیشه آپدیت خواهد شد.

بزرگترین آرشیو بهترین آهنگ های شاد و غمگین سال 98

« آپدیت 98.07.07 »

دانلود آهنگ های پرطرفدار جدید

گرشا رضایی - ادامه داره

میمیرم واسه چشمات که عزیزن که عجیبن که دیوونن

چشمام خورده به چشمات که مریضن که حریصن

گرشا رضایی - ادامه داره

تعداد بازدید از این مطلب: 2881
موضوعات مرتبط: دانلود , دانلود آهنگ , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود فیلم و سریال آهنگ با لینک مستقیم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود